Lisenssin aktivointiongelmia?

Normaalisti lisenssin aktivointiin riittää lisenssin syöttäminen sille varattuun kohtaan (esim. CTRL C/V) ja OK-painikkeen painaminen. Valitettavasti kaikilla aktivointi ei onnistu näin suoraviivaisesti.

 

Ongelmat verkkoyhteydessä

Ongelmat verkkoyhteydessä ovat tyypillisiä käytettäessä julkisia verkkoja, esimerkiksi kirjastossa tai koulussa. Palomuuri tai virustorjunta voi estää normaalin aktivointitoiminnon etenemisen. Yleensä helpoin ratkaisu verkkoyhteysongelmiin on toisen verkkoyhteyden kokeilu, esimerkiksi puhemelimesta jaetun verkkoyhteyden käyttö. Aktivointi onnistuu myös manuaalisesti webportaalimenettelyllä. Mikäli kohtaat kuvan mukaisen näkymän, olet ajautunut webportaalimenettelyyn. Tämä koostuu seuraavista vaiheista:

  • Syötetään lisenssinumero ja tallennetaan license.lic tiedosto tietokoneelle helposti löydettävään sijaintiin (sisältää tiedot lisenssistä)
  • Siirrytään internetselaimessa osoitteeseen: http://education.ti.com/activatesoftware
  • Lähetetään license.lic tiedosto internet-lomakkeella ja täytetään pakolliset tiedot
  • Lomakkeen lähetyksen jälkeen internet-selaimesta ladataan tiedosto webportal.acv helposti löydettävään paikkaan
  • Siirrytään takaisin ohjelman aktivointi-ikkunaan ja valitaan edellinen webportal.acv tiedosto.

Aktivoinnissa auttaa oheinen video. Huomaa, että tyypillisesti ongelmat johtuvat siitä, että alkuperäistä license.lic tiedostoa yritetään ladata takaisin viimeisessä vaiheessa webportal.acv tiedoston sijaan.

Muussa tapauksessa

Ota yhteyttä tuki@nspire.fi. Kerro yhteydenotossasi:

  • Jumittuuko aktivointi-ikkuna ilman virheilmoitusta vai saatko jonkin virheilmoituksen?
  • Mitä mahdollisessa virheilmoituksessa sanotaan?
  • Mikä on tietokoneesi käytöjärjestelmä? (Windows 7/8/10 vai Mac OS X)