Objekteille yhteiset ominaisuudet:
- Voit lisätä objekteja valikosta tai käyttämällä valikossa nimen perässä olevaa pikanäppäintä. Esimerkiksi R=vastus, B=paristo...
- ESC poistaa valitun objektin
- TAB peilaa valitun objektin
- ENTER monistaa valitun objektin
- NUOLINÄPPÄIN vaihtaa objektin tyyliä, mikäli tyylivaihtoehtoja on saatavilla
- Valitun objektin voi nimetä näppäimistöä käyttäen. Valikosta löytyy kohta "Erikoismerkit", josta selviää myös merkkien tekstivastineet Ω=ohm...
Taustaruudukko
- Valikossa on kohta näytä/piilota ruudukko. Ruudukko voi auttaa objektien asettelussa. Ruudukon voi piilottaa kuvion valmistuessa.
Tekstikenttä
- Objektin nimen lisäksi on mahdollista lisätä erillisiä tekstikenttiä. Lisääminen onnistuu valikosta tai helpoiten painamalla välilyöntiä.
- Painamalla välilyöntiä hiiren ollessa sopivassa kohdassa, teksti tulee suoraan sopivaan kohtaan. Mikäli ruudukko on valittuna, tekstit on helppo kohdistaa "ruutupaperille".
- TAB painaminen tekstikentän ollessa valittuna liittää tekstiin erilaisia nuolia, joilla voi merkitä vaikkapa virran suunnan tai akselin pyörimissuunnan
Viivojen piirtäminen
- Hiiren oikealla näppäimellä on mahdollista piirtää nopeasti ruudukkoon kohdistuvia suoria viivoja, jotka toimivat esimerkiksi johtimina virtapiireissä. Muodot -valikosta löytyy myös vapaasti liikkuva viiva/jana.
Ohjevideoita
Voimien piirtämien & nimeäminen (FY1)
- Vektoreiden (ja vektorikenttien) nimi merkitään automaattisesti vektorimerkillä ja tunnuksen jälkeiset merkit merkitään alaindekstiin.
- Vektorin voi nimetä myös tunnusta laajemmin = merkin jälkeen, jolloin nimistä koostetaan vasempaan reunaan listaus.